Jak na prodej vlastních výtvorů

Kreslíte? Vyrábíte svou vlastní bižuterii? Máte sadu placek, hrníčků, tašek se svými autorskými designy? Vyrábíte kožené zboží? Šijete oblečení? Pokud jste alespoň na jednu z těch otázek odpověděli ano /nebo se věnujete jiné užité tvorbě/ a chtěli byste svou tvorbu zkusit nabídnout veřejnosti, v tomto článku se Vám pokusíme poradit a dát Vám několik užitečných tipů, které byste mohli při propagaci své tvorby využít.
 pletení vlny
Co je však důležité na začátku zmínit, je rozhodně to, jak své výrobky budete prezentovat – tedy kresby/malby by měly být kvalitně naskenované a výrobky esteticky vyfotografované. Můžete si přitom pohrát s různým vhodným pozadím a úpravami v Photoshopu, aby Vaše výrobky zaujaly hned na první pohled. Rozmazanými a nevýraznými fotografiemi z mobilu totiž asi jen tak někoho neoslníte.
 
Nejdůležitější platformou pro propagaci Vašich výrobků bude rozhodně Facebook – je přehledný a má ho téměř každý, navíc na něm rychle probíhá propojení mezi různými skupinami lidí, a tak Vám může pomoci k tomu, aby o Vaší tvorbě vědělo co nejvíce lidí. Můžete si kupříkladu na Facebooku zařídit svou vlastní stránku, kde budete své výrobky propagovat, a sdílet jí kupříkladu na svém soukromém profilu a také na různých skupinách, které jsou Vaší tvorbě blízké /u tohoto kroku pozor – sdílejte své stránky doopravdy jen na místech, kde o to lidé stojí a kde je to vhodné, jinak ve skupině riskujete vyhazov/. Facebook má také schopnost doporučovat uživatelům obsah na základě toho, co mají ve svém „To se mi líbí“, či toho, co „lajkují“ a nad čím se při scrollování FB pozastavují, a tak je možné, že když Vaše stránky budou mít populární obsah, budou se uživatelům zobrazovat reklamy na Vaše stránky.
 zdobení velikonočních vajíček
Propagovat své výrobky můžete také na stránkách jako je fler.cz nebo vinted.cz – druhá zmíněná stránka slouží spíše k tomu, aby lidé prodávali své obnošené oblečení a obecně své staré věci, ale Vaše nové výrobky se tam zajisté neztratí. Výhodou těchto stránek je, že když uživatel vyhledá určité heslo /a dané heslo se shoduje s tím, co vy prodáváte/, Váš výrobek se mu zobrazí jako jeden z výsledků vyhledávání.